When a hotel changes hands three times in as many years, it doesn’t spell confidence for potential guests. Generally, the only things that get unloaded that quickly have the word toxic written on them. Which is strange considering the ample charms of one little property on the quieter stretches of Koh Samui’s Lamai beach, which, during its short life, has operated as the Langham, the Gurich and now, after another change in management, Le Méridien Koh Samui. Yes, Starwood’s artsy, urbane city brand has moved in to bring a touch of culture to Chawaeng’s rapidly developing but more reserved neighbour.
The brand is an interesting match for the property itself, which has always been notable for its tastefully bucolic approach to luxury (something that can, at times, feel all too absent from a large portion of Samui’s resort culture). The design is the work of Thai firm Begray, who worked similarly rusticated magic on the Karmakemet coffee shop in the main walkway of CentralWorld. Their style puts heavy emphasis on natural materials, especially wood, which has been incorporated throughout the resort’s structure and interior decor.
Complementing Begray’s design, Le Méridien has used the talents of its LM100 group of artists in order to assert its ‘artistic’ brand identity (entry to the Starwood stable isn’t granted without a solid USP). American photographer Sam Samore, mixed-media artists and musician Hisham Bharoocha, and Chinese painter Yan Lei were commissioned to produce a limited-edition range of guest key-cards, while the lobby features an expansive installation piece named ‘The Sampans Gallery’, created by a local art collective.
But aside from the addition of a few works of art, Le Méridien’s move into Samui has been more an effort of rebranding than redecorating. Which, for a resort that’s just three years old and still looking as good as the day it opened, may not be a bad thing.
ตัวโรงแรมเข้ากันได้ดีกับแบรนด์ Starwood ที่ได้รับการยอมรับในเรื่องการนําเอกลักษณ์ท้องถิ่นมาผสมกับความหรูหรา (เป็นบางสิ่งซึ่งขาดหายไปจากโรงแรมบนเกาะสมุย) โดยมี Begray เข้ามารับผิดชอบในเรื่องของการออกแบบ บริษัทนี้เคยร่ายมนต์ให้กับร้านกาแฟ Karmakemet ในห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัลเวิร์ลมาแล้ว สไตล์ของ Begrey จะเน้นการใช้วัสดุธรรมชาติโดยเฉพาะไม้ วัสดุเหล่านี้จึงถูกนํามาใช้ตั้งแต่โครงสร้างจนถึงการตกแต่งภายใน ควบคู่ไปกับการออกแบบของบริษัท Begray เลอ เมอริเดียนยังใช้กลุ่มศิลปิน LM100 ในการเติมความเป็นศิลปะตามคอนเซ็ปท์ของแบรนด์ (โรงแรม Starwood และงานศิลปะจะต้องมาคู่กันเสมอ) โดยจะมีช่างภาพชาวอเมริกัน Sam Samore ศิลปินผู้ทํางานสื่อผสม นักดนตรี Hisham Bharoocha และจิตรกรจีน Yan Lei สร้างงานพิเศษขึ้นบนคีย์การ์ดสําหรับแขก ในขณะที่ล็อบบี้ก็ตั้งงานประติมากรรมราคาแพงชื่อ ‘The Sampans Gallery’ ซึ่งเป็นฝีมือของศิลปินท้องถิ่น
นอกจากงานศิลปะที่น่าสนใจดังกล่าว เลอ เมอริเดียนได้พยายามปรับปรุงในเรื่องของแบรนด์มากกว่าการแปลงโฉมตกแต่ง เพราะรีสอร์ทที่มีอายุเพียง 3 ปี ยังคงดูดี เหมือนวันแรกที่เปิดให้บริการ
Symbols Of Style (SOS)
Email : info@symbolsofstyle.com
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น